Annons:
Etikettövrigt
Läst 2315 ggr
Ratlings
3/9/12, 4:37 PM

Presentation

Här kan ni som medlemmar presentera er! Skrattande

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Ratlings
4/5/12, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en presentation om mig! Jag är Sajtvärd här. Glad
Lise heter jag, är 19 år, född och uppvuxen i Norge. Flyttade till Sverige 2004 pga olika omständigheter i Norge.
Jag har bott på utredningshem i 4 månader och behandlingshem i 1 år och 7 månader (2006 - 2008). Åkt in och ut från psyk några gånger, innan mitt liv vart stabilt och jag fick min diagnos.

Min plan i livet är att ta tag i skolan igen, det har inte riktigt fungerat tidigare. Jag vill ta examen i omvårdnad, eller vård och omsorg som det så "snyggt" heter nu för tiden… Jag älskar att jobba med människor, är e bra lyssnare och stöttare, relativt duktig på sjukdomar och mediciner vilket jag förövrigt är otroligt intresserad av! Människor är det jag kommer jobba med i framtiden, sjukhus, behandlingshem eller psykiatri är inte riktigt bestämt än dock… Kanske ambulansförare… Hm…

Jag bor i Arboga med min sambo nu, vi (eller jag…) har 7 råttor och 2 guldhamstrar. Råttuppfödning är något jag också kommer ägna mig åt i framtiden när jag känner att jag har den tiden och ekonomin till allt vad det innebär. Ja om jag fortfarande känner då som jag gör nu, dvs. Flört

// Lise
When nothing goes right, go left!

Nattuggla
4/14/12, 1:47 PM
#2

Hej! Ville mest bara säga tack för att den här sajten skapades, tycker det är väldigt intressant att läsa om!

Själv har jag haft praktik på Psykiatrin och varit i kontakt med människor som varit eller skulle på olika behandlingshem. Skulle även kunna tänka mig att jobba på ett sådant ställe. Älskar att hjälpa andra människor.

~ Alla människor har ett hjärta, men storleken varierar. ~

Ratlings
4/14/12, 4:35 PM
#3

#2 Kul att du tycker det! :)
Ja, jobba med människor är något jag också vill :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

Jess89
6/7/12, 10:34 PM
#4

Väldigt intressant grupp måste jag säga. Jag är också inne på att jobba inom psykiatrin eller liknande. Har dock inte haft praktik ännu, men hoppas få det inom kort :) sökt utbildning till hösten som jag hoppas att jag kommer på inom liknande ämnen.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Ratlings
6/7/12, 10:45 PM
#5

#4 Tack! 
Jaha jag kommer också börja plugga till höst, på Vård och omsorgscollege. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Jess89
6/7/12, 10:51 PM
#6

Låter intressant! Jag kommer eventuellt att läsa Skötare inom psykiatrisk vård och omsorg, låter otroligt intressant. Om jag inte kommer in till hösten ska jag söka humanistisk behandlingspedagog nästa år. Glad

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
Ratlings
6/7/12, 10:53 PM
#7

#6 Låter också intressant ju!  Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Jess89
6/7/12, 10:56 PM
#8

Den sist nämda utbildningen känns mest intressant eftersom att jag vill arbeta med ungdomar och missbruk Glad Ville från början bli kurator men blev inte så. Vill de fortfarande men är ju delvis det som det här arbetet går ut på.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Ratlings
6/7/12, 11:07 PM
#9

#8 Jo, det är intressant sånt där. Jag vet inte rikigt vad jag bli just nu heller, är ju en del att välja mellan. Det enda jag vet är att det ska vara inom vården Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Jess89
6/7/12, 11:08 PM
#10

Vården är roligt eftersom att man hela tiden får arbeta med människor :) Det finns en hel del att välja på. Är det en gymnasielinje du ska gå?

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Ratlings
6/7/12, 11:15 PM
#11

#10 Nja, pluggar upp på komvux. Har gått lite på Omvårdnad tidigare men pga olika omständigheter var jag tvungen att sluta, så nu ska jag ta igen det. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Upp till toppen
Annons: