Annons:
Etikettövrigt
Läst 1254 ggr
Ratlings
3/17/12, 8:23 PM

Ovana skapade band

När jag bodde på utredning- och behandlingshem märkte jag snabbt att rökning skapar ett band, man lär känna varandra snabbare. Antagligen för att man oftare går ut tillsammans och inte lika lätt kan dra sig undan.

Det var dom som rökte jag fick bäst kontakt med och lärde känna snabbast än dom som var ickerökare. Dom tog oerhört mycket längre tid att komma nära.

Hur har ni upplevt det? Har ni ens tänkt på det? Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
mayolica
4/17/12, 12:59 AM
#1

Ja det brukar nog vara mycket vanligt att det blir så när nya människor träffas i  olika sociala situationer.

~ mayolica ~

Ratlings
4/17/12, 8:25 AM
#2

#1 Absolut. Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Magrat
4/17/12, 3:34 PM
#3

Rökning var en isbrytare, ja. Nu var jag iofs rökare redan innan jag blev inskriven, och hade dessutom vårdats på en sluten psykiatrisk avdelning med en av tjejerna som bodde där när jag flyttade in.

Men visst var det så, jag vet minst tre personer som började röka under tiden jag bodde där.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

JenniferFahlander
4/26/12, 12:17 AM
#4

Jag har väll alltid haft lätt o lära känna nya människor. :) De e alltid ja som lixom börjar prata, oftast iallafall..  :)

Ratlings
4/26/12, 12:29 PM
#5

#4 Skönt! Jag är tvärtom haha Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

JenniferFahlander
4/26/12, 1:56 PM
#6

#5 Hahaha! Innan när ja va yngre då va ja jätte blyg av mej innan ja hamnade på alla ställen o sen fick man jobba upp sitt självförtroende o allt.. Har du provat något som heter A.R.T ?? De funkade jätte bra för mej o de va så också ja byggde upp mitt hjälvförtroende.

O nu är ja också bra på o läsa andras tankar, ( Ett talesätt )

Asså nu ser ja om någon är ledsen innombords fast han/hon skrattar o ser jätte glad ut så e ja den enda i dennes omgivning som kan se att han/hon mår dåligt.

de kunde ja inte innan ja började med A.R.T o ja tycker de e jätte bra att ja kan de för ja har hjälpt många på rätt spår. :)

Annons:
Ratlings
4/26/12, 3:23 PM
#7

#6 Nej det har jag inte. Jag har inte dåligt självförtroende och inga problem alls med nya människor, men jag blir tom i huvudet bara. Inte så att jag är blyg, utan tappar bort något i huvudet för vad jag ska säga och göra. Tungan ute

// Lise
When nothing goes right, go left!

JenniferFahlander
4/26/12, 3:49 PM
#8

haha okej :D ja brukar typ alltid gå fram o sträcka fram handen o säga Hej! :) Jennifer heter jag. o så säger den personen vad den heter sen kanske man frågar var e du ifrån? O sen pratar man bara på :)

Ratlings
4/26/12, 3:53 PM
#9

#8 Haha ja så kan man göra.. Jag har aldrig varit den där "småprataren" :p

// Lise
When nothing goes right, go left!

JenniferFahlander
4/26/12, 4:14 PM
#10

haha när ja väl börjar prata då babblar ja på haha :D Ja e pratglad med andra ord.. de finns en grej som inte va bra för mej på behandlingshemmet o de har kommit nu i efterhand. På behandlings hem så bor man ju bredvid andra ungdommar o man har tillgång till personal hela natten iafl där ja va o de har ja vant mej vid nu o nu kan ja knappt va ensam hemma. på dagarna går det bra men inte på nätterna ja har vart uppe i 3 dygn nu för att ja inte haft sällskap. :/ o innan ja bodde på alla hem så va ja jätte glad när ja fick va ensam hemma då ja bodde hos mamma men nu bor ja ju själv. Fast har ju lite sällskap av min hund men ja vill ju ha nån ja kan prata med osv. hunden fattar ju inte vad ja säger om ja pratar med han haha o ja tror ju inte direkt att ja får ett svar heller. :D

Ratlings
4/26/12, 4:47 PM
#11

#10 Ja, det blir ju så tyvärr. Det blir en vana att alltid ha någon där 24/7, sen när man flyttar är det inte alls samma sak. 
Jag är glad för att jag trivs ensam så det var absolut inget problem för mig när jag flyttade hem. :)

// Lise
When nothing goes right, go left!

JenniferFahlander
4/26/12, 5:10 PM
#12

#11 gött för dej önska ja också hade så. Men men tillslut vänjer man sej ju. min pojkvän brukar alltid sova här typ men ibland åker han hem o sover för vi tycker de e bra o va ifrån varann ibland. :) Annars tröttnar man lätt på varann o tjafsar om småsaker. haha :D

Men han kanske kommer hem sen om han får sin bil tankad för de gick inte o tanka den förut när han skulle göra de så hoppas att de funkar sen så ja får sällskap :D Haha

Ratlings
4/26/12, 5:51 PM
#13

#12 Hehe ja, nu bor jag ju ihop med min pojkvän men det trivs jag med Glad

// Lise
When nothing goes right, go left!

Annons:
Upp till toppen
Annons: