Annons:
Etikettbehandlingsmetoder
Läst 1922 ggr
PiganX
9/11/12, 10:30 PM

Testat DBT?

Har du testat behandlingsmetoden DBT?

Om ja - hjälpte det dig?

(DBT står för dialektisk beteendeterapi, du kan läsa mer om detta här)

Annons:
PiganX
9/11/12, 10:30 PM
#1

Jag har inte testat det, men skulle gärna vilja höra mer om andras erfarenheter av det.

tearsandrain
9/13/12, 9:01 AM
#2

jag går i dbt just nu, har gjort det i lite mer än ett år. Det har faktiskt hjälpt mig otroligt mycket  :)

Ddiana
9/23/12, 10:15 AM
#3

Jag går i DBT och har gjort det sen i mars nu. Har haft kontakt med BUP och andra kuratorer till och från sen jag var 9, men det var inte förrän på DBT som jag faktiskt kände att jag fick riktig hjälp. Att börja där är nog det bästa jag har gjort tror jag. :)

SaaraE
10/9/12, 8:57 PM
#4

Jag har gått DBT, en bit in men blev så illa bemött av persoanlen så jag valde att sluta.

Sara - Sajtvärd för Ätstörningar ifokus

 

Anonym
Anonym
1/1/13, 8:48 AM
#5

Jag gick i DBTför många, många år sedan i slutet av -90 talet. tror det var helt nytt i Sverige då.

Hjälpte mig enormt mycket och jag har fortfarande alla papper kvar från den kursen.

Tyvärr så misskötte de andra i gruppen sig så att de blev utslängda och tillslut var det bara jag och terapeften kvar, men det blev bra tillslut ialla fall.

Sedan ville jag gå en repetitionsvända för något år sedan i en annan stad, men då passade det inte mig eller så var det gruppen som inte passade.

Jag hade väl kommit mycket längre i min rehabilitering än vad de hade, inte för att vara elak mot någon, men jag hoppade av då för det gav mig inget

MissFlisan
1/8/13, 7:47 PM
#6

Hej!

Jag vill tips om min blogg, jag befinner mig på Finjagårdensbehandlingshem och får just DBT. Ni får följa min vardag med DBT, borderline och Ryggmärgsbrock.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se


"slappna av inget är under kontroll!"

Annons:
Upp till toppen
Annons: